Zdrowie

Fizjoterapeuta w Pruszkowie

Centrum Medycyny i Rehabilitacji ARTKINEZIS to nowoczesne ośrodki medyczne i rehabilitacyjne zlokalizowane w Pruszkowie i Żyrardowie.

Arkinezis oferuje kompleksową opiekę medyczną obejmującą diagnostykę obrazową i laboratoryjną, leczenie ambulatoryjne i szpitalne, profilaktykę zdrowia, leczenie specjalistyczne w ramach poradni: rehabilitacyjnej, ortopedycznej, kardiologicznej , okulistycznej, laryngologicznej, ginekologicznej, urologicznej, chirurgicznej, neurologicznej, reumatologicznej oraz medycyny sportowej.

Rehabilitacja lecznicza oparta jest na metodach terapii indywidualnej: jeden pacjent – jeden terapeuta dla dorosłych i dzieci. Usługi medyczne są realizowane w ramach umowy z NFZ, ubezpieczeń prywatnych oraz odpłatnie.

Misją Firmy jest przywrócenie stanu sprawności fizycznej i psychicznej osobom ze schorzeniami narządu ruchu i układu nerwowego w stopniu umożliwiającym prawidłowe funkcjonowanie w społeczeństwie.

W leczeniu fizjoterapeuci wykorzystują różnorodne techniki terapeutyczne jak metody manualne, neurofizjologiczne oraz elementy osteopatii. Palcówki dysponują nowoczesnym sprzętem do fizykoterapii. W ramach kompleksowej terapii pacjenci mają zapewniony dostęp do konsultacji specjalistycznych z rehabilitacji medycznej, ortopedii i neurologii.

Rehabilitacja neurologiczna skierowana jest do pacjentów z dysfunkcjami układu nerwowego. Jej celem jest możliwie najpełniejsze przywrócenie Pacjentowi utraconych nie tylko funkcji motorycznych, ale również mowy i funkcji poznawczych. Pomaga w przezwyciężeniu dolegliwości bólowych, które często towarzyszą wielu schorzeniom neurologicznym. Rehabilitacja neurologiczna skierowana jest dla pacjentów z chorobami przewlekle postępującymi takimi jak stwardnienie rozsiane, choroba Parkinsona, stwardnienie boczne zanikowe, miopatie, ale również dla pacjentów po operacjach neurochirurgicznych w obrębie mózgu czy rdzenia kręgowego, po wylewach i udarach mózgowych, po wypadkach komunikacyjnych. Ma decydująca rolę w leczeniu i profilaktyce w ostrych i przewlekłych zespołów bólowych. https://artkinezis.pl/rehabilitacja-pruszkow/

Doświadczony fizjoterapeuta może mieć ogromny wpływ na twoje zdrowie i dobre samopoczucie. Oto kilka powodów, dlaczego warto udać się do specjalisty:

  1. Rozpoznanie i diagnoza – Fizjoterapeuci są wykwalifikowani w rozpoznawaniu i diagnozowaniu różnych urazów i zaburzeń ruchowych. Dzięki temu mogą zidentyfikować przyczyny bólu i dyskomfortu, a następnie zaproponować odpowiednie leczenie.
  2. Indywidualne podejście – Doświadczony fizjoterapeuta podejdzie do każdego pacjenta indywidualnie. Będzie on brał pod uwagę wiek, stan zdrowia, poziom aktywności i cel terapii, aby dostosować plan leczenia do Twoich potrzeb.
  3. Bezpieczeństwo – Fizjoterapeuci są wykwalifikowani w stosowaniu różnych technik i narzędzi, które mogą pomóc w leczeniu urazów i chorób. Z doświadczonym fizjoterapeutą możesz mieć pewność, że techniki i ćwiczenia będą stosowane w sposób bezpieczny i skuteczny.
  4. Skuteczność – Fizjoterapeuci stosują różne techniki terapeutyczne, które są skuteczne w leczeniu urazów i chorób. Doświadczony fizjoterapeuta może wybrać odpowiednie techniki, które będą skuteczne w Twoim przypadku.
  5. Profesjonalizm – Doświadczony fizjoterapeuta będzie miał odpowiednie wykształcenie i doświadczenie w dziedzinie fizjoterapii. Będzie on stosował najlepsze praktyki i podejścia, aby zapewnić Ci skuteczną i profesjonalną opiekę.

Podsumowując, doświadczony fizjoterapeuta może pomóc Ci w diagnozowaniu i leczeniu różnych urazów i chorób, stosując skuteczne i bezpieczne techniki terapeutyczne. Możesz mieć pewność, że otrzymasz profesjonalną i indywidualną opiekę, która pomoże Ci wrócić do zdrowia i dobrego samopoczucia.

https://artkinezis.pl/

Rynek medyczny w Polsce

Obecny poziom finansowania i wprowadzone regulacje w obszarze technologii nielekowych w znacznym stopniu utrudniają wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań medycznych. Ponadto nieaktualizowane od wielu lat limity finansowania zmuszają pacjentów do ogromnych dopłat z własnej kieszeni do dostępnych na rynku wyrobów.

Ogólna wartość rynku wyrobów medycznych liczona przychodami firm to 17,5 mld złotych. W 2020 roku ogólna wartość produkcji krajowej branży wyrobów medycznych wyniosła blisko 11 mld złotych. To imponujący wynik, na który złożyła się praca 5266 podmiotów – wytwórców, importerów oraz dystrybutorów wyrobów medycznych oraz blisko 30 tys. pracowników zatrudnionych w tych firmach.

Pomimo rosnącego wpływu na polską gospodarkę, firmy działające w obszarze wyrobów medycznych borykają się ze znaczącymi przeszkodami systemowymi, które w dużej mierze odbijają się na polskich pacjentach. Jednym z palących problemów jest kategoryzacja oraz poziom finansowania wyrobów wydawanych na zlecenie. W Polsce przeznacza się na nie jedynie 1% ogólnego budżetu NFZ. Dla porównania nakłady per capita w krajach Grupy Wyszehradzkiej są średnio 3 razy większe. Odbija się to na kieszeni pacjentów, którzy do wyrobów dopłacać muszą aż 39% ich ogólnej wartości, czyli o kilkanaście punktów procentowych więcej, niż w Czechach czy na Słowacji.

Kategorie, które wymagają jak najszybszej rewizji to między innymi wózki inwalidzkie, peruki, protezy piersi, produkty stomijne czy aparaty słuchowe. Tylko w przypadku tych ostatnich, w ubiegłym roku polscy pacjenci musieli dopłacić ponad pół miliarda złotych. Limity finansowania stosowane w wymienionych grupach sprawiają, że pacjenci zmuszeni są do korzystania z bardzo podstawowych produktów lub, jak w przypadku stomii, mają dostęp do takiej liczby wyrobów, która nie spełnia ich miesięcznego zapotrzebowania. Godzi to w ich zdrowie i godność, pogarsza komfort leczenia czy rehabilitacji oraz znacząco przedłuża hospitalizację.

Powszechny dostęp do internetu sprawia, że wiele procesów przenosi się do świata cyfrowego. Coraz więcej Polaków wykorzystuje sieć do celów związanych ze zdrowiem. Cyfrowi pacjenci podchodzą do usług medycznych tak samo jak do wszystkich innych usług. Ich podróż (Patient Journey) często zaczyna się właśnie w sieci i to tam po raz pierwszy mają kontakt z konkretnymi placówkami medycznymi.

Aby przyciągnąć takie osoby, trzeba dotrzeć do nich w miejscach, w których są już obecni. Oznacza to konieczność zbadania ścieżek pacjentów (Patient Journey), identyfikacji ich problemów, zmapowania wszystkich punktów styku z placówką medyczną i wreszcie stworzenia strategii skoncentrowanej na doświadczeniach pacjentów.

Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom cyfrowych pacjentów, branża medyczna musi zatem zacząć korzystać z tych samych metod i narzędzi, których już od dawna używa się w e-commerce jak np.: 

  • narzędzia do marketing automation wspierające targetowanie,
  • portale internetowe dla różnych grup docelowych (pacjentów, partnerów),
  • aplikacje i platformy e-commerce do zakupu leków, akcesoriów medycznych, czy badań diagnostycznych,
  • prowadzenie komunikacji wielokanałowej,
  • testowanie nowych form generowania leadów jak webinary, newslettery, landing pages itp.,
  • narzędzia do badania satysfakcji pacjentów.

Telemedycyna z jednej strony jest wyzwaniem dla branży medycznej, ponieważ wymaga inwestycji w nowoczesne oprogramowanie i narzędzia, zmiany organizacji pracy, szkoleń pracowników itd. Z drugiej strony stanowi ogromną szansę na zwiększenie dostępności usług medycznych, zmniejszenie kosztów obsługi pacjenta i przyciągnięcie nowej grupy docelowej — cyfrowych pacjentów. 

Teleporady w polskim wydaniu przypominają obecnie bardziej próbę skopiowania tradycyjnej wizyty w gabinecie lekarskim, niż faktyczny przełom w cyfryzacji służby zdrowia. Niemniej już w takiej formie cieszą się one dużym zainteresowaniem ze strony pacjentów. W 2021 roku 62% Polaków, zamiast udać się do przychodni wybrało konsultację lekarską przez telefon. 

Docelowo telemedycyna (Digital Health) powinna oferować nowe formy opieki medycznej będące efektem synergii medycyny, technologii i telekomunikacji. Mowa nie tylko o telekonsultacjach lekarskich, ale również zdalnym monitoringu zdrowia, diagnostyce, rehabilitacji, a nawet zabiegach chirurgicznych. Technologie wspierające rozwój telemedycyny to m.in.:

  • Oprogramowanie specjalistyczne usprawniające komunikację na linii pacjent — lekarz,  prowadzące rejestr konsultacji,  systemy wspomagające diagnostykę radiologiczną i obrazową, analizujące dane historyczne i ułatwiające stawianie diagnozy, systemy do przetwarzania i wymiany informacji pomiędzy oddziałami i placówkami partnerskim, rejestry EDM i wiele innych. 
  • Aplikacje dla pacjentów jak portale internetowe z indywidualnymi kontami pacjentów umożliwiające umawianie wizyt, przedłużanie recept, planowanie badań, zarządzanie kalendarzem szczepień itp., aplikacje monitorujące stan zdrowia osób przewlekle chorych (np. cukrzyków), służące do przechowywania dokumentacji medycznej, wyboru ubezpieczenia medycznego, czy zakupu leków i realizacji recept itp.
  • Urządzenia typu Smart Health - zarówno profesjonalne rejestratory medyczne (jak holtery EKG czy zdalne KTG), które pozwalają zmniejszyć ilość hospitalizacji, jak i prostsza elektronika monitorująca stan zdrowia o charakterze profilaktycznym i mająca na celu zwiększenie zaangażowania pacjentów.

Rynek telemedycyny ma ogromny potencjał. Aby go w pełni wykorzystać, niezbędne jest wdrożenie nowych technologii oraz zadbanie o ich integrację z użytkownikami (pacjentami i lekarzami). Wymaga to od firm spojrzenia na pacjenta w sposób holistyczny i zmapowania jego całej podróży przez system ochrony zdrowia, począwszy od momentu, w którym zaczyna poszukiwać informacji w Internecie, poprzez spotkanie z lekarzem i diagnostykę, aż po realizację recepty w aptece i konsultacje kontrolne. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *