Antykoncepcja

Czy konieczne jest stosowanie tabletek osłonowych przy pigułkach antykoncepcyjnych?

Czasem niektóre z nas zwyczajnie muszą regulować swoja gospodarkę hormonalną za pomocą tabletek antykoncepcyjnych ze względu na bardzo bolesne miesiączki czy tak nieregularne, że cały organizm na tym faktycznie cierpi. Faktycznie tabletki antykoncepcyjne stosowane są przede wszystkim ze względu na swoje docelowe działanie, jeśli pacjentka nie planuje ciąży ze swoim partnerem lub nie chce mieć kolejnego dziecka, a inne metody antykoncepcji są dla niej nieodpowiednie.

Poznaj antykoncepcję od każdej strony

Korzystane z dobrodziejstwa, jakim są leki antykoncepcyjne wiąże się również z wieloma innymi dolegliwościami, o których reklamy tych specyfików już nie mówią. Do minusów pigułek zdecydowanie należy zwiększenie się apetytu oraz dodatkowe kilogramy spowodowane zatrzymaniem się wody w organizmie, mniejsza ochota na seks, bóle głowy oraz pojawiające się zmiany nastroju, suchość pochwy utrudniająca nie tylko współżycie, ale także normalne funkcjonowanie czy zaburzenia żołądkowe, czasem naprawdę bardzo uciążliwe.

Leki osłonowe

Na rynku farmaceutycznym pojawiają się dzisiaj ze względu na spore zainteresowanie pacjentek takie preparaty jak Asequrella, Asevia, Harmonella czy Femi Protect, mające za zadanie niwelowanie tych wszystkich negatywnych skutków korzystania z pigułek antykoncepcyjnych. Preparaty takie warto łykać, ponieważ nie zawierają żadnych szkodliwych substancji, wręcz przeciwnie – są kompozycją ziół, składników mineralnych oraz witamin.

Rynek medyczny w Polsce

Powszechny dostęp do internetu sprawia, że wiele procesów przenosi się do świata cyfrowego. Coraz więcej Polaków wykorzystuje sieć do celów związanych ze zdrowiem. Cyfrowi pacjenci podchodzą do usług medycznych tak samo jak do wszystkich innych usług. Ich podróż (Patient Journey) często zaczyna się właśnie w sieci i to tam po raz pierwszy mają kontakt z konkretnymi placówkami medycznymi.

Aby przyciągnąć takie osoby, trzeba dotrzeć do nich w miejscach, w których są już obecni. Oznacza to konieczność zbadania ścieżek pacjentów (Patient Journey), identyfikacji ich problemów, zmapowania wszystkich punktów styku z placówką medyczną i wreszcie stworzenia strategii skoncentrowanej na doświadczeniach pacjentów.

Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom cyfrowych pacjentów, branża medyczna musi zatem zacząć korzystać z tych samych metod i narzędzi, których już od dawna używa się w e-commerce jak np.: 

  • narzędzia do marketing automation wspierające targetowanie,
  • portale internetowe dla różnych grup docelowych (pacjentów, partnerów),
  • aplikacje i platformy e-commerce do zakupu leków, akcesoriów medycznych, czy badań diagnostycznych,
  • prowadzenie komunikacji wielokanałowej,
  • testowanie nowych form generowania leadów jak webinary, newslettery, landing pages itp.,
  • narzędzia do badania satysfakcji pacjentów.

Problemy z brakami kadrowymi wśród specjalistów i personelu pomocniczego przekładają się na niską dostępność usług medycznych. Jest to jeden z najgorzej ocenianych aspektów funkcjonowania służby zdrowia. Według badań CBOS aż 82% Polaków uważa, że ciężko jest umówić się na wizytę u specjalisty, a 71% negatywnie ocenia dostępność personelu w szpitalach.

Problem ten pogłębia biurokratyzacja placówek medycznych. Według raportu NIK lekarze poświęcają 33% swojego czasu na wypełnianie dokumentacji medycznej i inne czynności administracyjne podczas wizyty stacjonarnej i aż 43% podczas teleporady.

Pierwszym krokiem w zwiększaniu dostępności personelu medycznego powinno być zatem efektywne wykorzystanie czasu już zatrudnionych specjalistów. Można to zrobić np. przez:

  • stosowanie podejścia digital first wobec pacjentów, zgodnie z którym pierwszy wywiad medyczny przeprowadza się zdalnie, by ocenić konieczność skierowania na wizytę osobistą,
  • integracje systemów informatycznych (np. z narzędziami do obsługi diagnostyki laboratoryjnej i obrazowej), 
  • automatyzację przepływu informacji pomiędzy poszczególnymi placówkami, co usprawni podejmowanie decyzji o leczeniu,
  • cyfryzację procesów administracyjnych (prowadzenie rejestrów elektronicznej dokumentacji medycznej),
  • wdrożenie systemów do automatyzacji rejestracji wizyt, które m.in. przypominają pacjentom o terminie konsultacji i zmniejszają liczbę „okienek” w grafikach lekarzy.

Każda automatyzacja, która pozwala odciążyć personel medyczny od żmudnych i powtarzalnych zadań, przekłada się na większą dostępność usług, wyższy poziom satysfakcji pacjentów i lepsze doświadczenia samych medyków. Ten ostatni aspekt jest szczególnie istotny w kontekście zmniejszania braków kadrowych i zachęcania wykwalifikowanych specjalistów do pracy w polskich firmach. 

Sektor prywatnych usług medycznych jest kluczowy dla funkcjonowania całego systemu ochrony zdrowia w Polsce. To właśnie on przeciera szlaki dla nowoczesnych rozwiązań technologicznych, wyznacza standardy w jakości obsługi pacjentów i nadaje kierunek rozwoju branży.

Dane statystyczne pokazują, że służba zdrowia podnosi się z kryzysu wywołanego pandemią. Według Statisty w 2021 roku rynek prywatnych usług medycznych w Polsce był wart prawie 61 miliardów złotych. Oznacza to wzrost o ponad 10% w stosunku do ubiegłego roku, kiedy to w wyniku Covid-19 wartość rynku odnotowała spadek.

Polacy chętnie korzystają z nierefundowanej opieki medycznej. Wydatki prywatne stanowią ponad ⅓ wszystkich wydatków na ochronę zdrowia (budżet NFZ na 2021 rok wyniósł 103 mld PLN). Sektor prywatny stanowi istotną część polskiej służby zdrowia i jest kluczowy dla efektywnego działania całego systemu.

3 Komentarze do “Czy konieczne jest stosowanie tabletek osłonowych przy pigułkach antykoncepcyjnych?

    1. no ja pierwsze słysze, biorę vines od pół roku i nikt mi nic nie mówił :O, zapytam ginekolog ja teraz będę po receptę

Skomentuj agamr Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *